IMG_20170224_141220_311

AKTYWNA MAMA-ĆWICZENIA I TRENING CIĄŻA POLECANE TRENINGI TESTY MOTYWACJA TRIATHLON

Kocham trenażer.

Kocham trenażer ?! Czy to na prawdę wychodzi z moich ust ?

IMG_20170307_210339_951

Ja – totalny „anty-trenażerowiec”, nagle przeprosiłam się z czterema ścianami, pedałowaniem w miejscu i gapieniem się przed siebie przez tyle czasu. Nie możliwe??

A jednak. 

Jak to kiedyś ktoś mądry powiedział: „punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”. I teraz kiedy wiem, że latanie po drogach asfaltowych na moim różowym rumaku w butach spd, nie byłoby najrozsądniejszą rzeczą na świecie, nagle ten trenażer z dobrym filmem na desce do prasowania okazuję się nową miłością. Te godziny spędzone w sposób „zwierzęcy” bym powiedziała, tak siedzę jak ten chomik w kołowrotku i pedałuje nogami w miejscu, wydają się wyjątkowo piękne.

IMG_20170224_141220_311

Plusy trenażera? O dziwo tak owe też istnieją 🙂

  1. Masz znikome szanse się wywrócić. Bardzo ważny element jeśli chodzi o trening w ciąży 🙂 Myślę, że na prawdę trzeba by się nieźle postarać żeby położyć się razem z całym tym żelastwem na ziemię. Oczywiście nie śmiem twierdzić, że jest to niemożliwe, bo różne rzeczy człowiek potrafi zrobić, ale jest to wyjątkowo trudne zadanie.
  2. Trening to dobry powód na dobry film. Pomimo, że mój R ma ograniczoną ilość filmów na swoim komputerze a ja tak owych w ogólne nie posiadam, to i tak zawsze znalazłam coś co mnie zainteresowało wystarczająco, aby spędzić dobrą godzinę w siodle. Jeżeli macie ten przywilej, że Wasz partner ściągnie dla Was specjalnie jakiś film (oczywiście nie popieram piractwa 🙂 ), który wciągnie Was na dobre, nawet w ciąży będziecie w stanie popedałować o wiele dłużej niż Wam się wydaje 🙂 Z drugiej strony fajnie jest też zaliczyć dwie rzeczy na raz. Czyli obejrzeć film na który ostatnio w naszym życiu w ogólne nie ma czasu i zrobić trening. To takie małe przyjemne z przyjemno-porzytecznym :p ha ha ha.
  3. Trening trwa faktycznie tyle ile jeździmy. Jeżeli chodzi o treningi rowerowe na dworze nigdy nie zdarzyło mi że trwały one tyle ile chciałam pojeździć, czyli na przykład 1.5 h. Do treningów rowerowych na dworze trzeba doliczyć co najmniej 20-30 minut na całe przygotowanie. I nie mówię tu tylko o ubraniu się, które wbrew pozorom i tak zajmuje więcej czasu niż na trening domowy bo przecież nie tylko trzeba założyć więcej warstw, ale trzeba też wziąć kask, okulary, ewentualnie rękawki, klucze do domu. Zrobić bidony, wziąć coś do jedzenie jeżeli planujemy dłuższy trening. Wyjść z domu w jednych butach i przebrać je w garażu na spd ( ja po jednej wywrotce w swoich blokach nie chodzę już po schodach w spd). Zapomniałabym, trzeba ten rower też znieść, albo wyciągnąć z garażu czy piwnicy. Dodatkowo trzeba napompować koła, bo pomimo tego że ostatnio pompowaliśmy na szosę zawsze chcemy je mieć dopompowane na cacy. Często sąsiad nas zagada w tym że ważnym momencie i już dodajemy plus 10 minut do treningu. Kolejna rzecz to jeżeli nam się fajnie jeździ rzadko kiedy kończymy na tylu kilometrach ile sobie zaplanowaliśmy. No chyba że czas albo plan ułożony przez trenera, nas trzyma. A trenażer ? Hmmmm, błaha sprawa. Wyciągam żelastwo z za szafy i rozkładam je na spokojnie w jakąś dobrą minutę. Ściągam rower ze ściany i wpinam go w to całe żelastwo przez jakąś kolejną dobrą minutę. Zakładam gatki rowerowe, nie fatyguje się z koszulkami i innymi warstwami i tak je za chwilę ściągnę co trwa kolejną minutę. Rozkładam deskę do prasowania stawiam na niej kompa i butelkę wody i wpinam się w bloki. 3 minuty później pedałuje już uśmiechnięta leżąc na lemondce i wybierając mój dzisiejszy repertuar filmowy. PROSTE ? 🙂
  4. POGODA nie ma znaczenia !  A co lepsze im gorsza tym fajniej się jeździ w domu 🙂 Raz, że przy otwartych oknach czuć przyjemny powiew zimnego powietrza, a dwa że nie żałujesz że pedałujesz w miejscu a nie na dworze.
  5. Można go zrobić kiedy dziecko śpi w drugim pokoju! Kolejny ogromny plus trenażerowania 🙂 Dosyć często zdarzało mi się wskakiwać na rower kiedy Zosia smacznie spała w pokoju obok. Raz nawet udało nam się zrobic trening razem. ona bawiła się Play-Doh obok mnie a ja pedałowałam oglądając film i co chwilę otwierając kolejne pudełka z ciastoliną. Albo lepiąc kulki, kostki. Nie spodziewałam się że takie rzeczy są możliwe. Po raz kolejny mówię: A jednak !

IMG_20170227_103539_876#2

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/XnPLwyjwvn4″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Jeżeli ktoś mi w życiu powie że nasz pogląd na niektóre rzeczy nie jest zależny od tego w jakim miejscu i czasie w danym momencie się znajdujemy to już NIGDY NIE UWIERZĘ !

Kiedyś znienawidzony przeze mnie trenażer jest teraz jedna z fajniejszych form treningu. Nogi czują wycisk, nie obciążam stawów, a do tego mieszczę się w zakresach tętna dla ciężarnych. Mam nadzieję, że uda mi się naskrobać jeszcze parę bardziej merytorycznych słów o treningu rowerowym w ciąży wraz z fajną Panią Doktor, triathlonistką i mamą. Ale o tym niebawem.

IMG_20170320_121035_035 IMG_20170307_130519_965

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_20170224_122526_933

Do przeczytania!

O.

Leave a Comment