PRZEPISY

Kanapki z rukolą i HUMMUSEM z suszonymi pomidorami.

HUMMUS jadamy na kilka sposobów, ale ten ostatnio podpasował mi najbardziej.
Nasza klasyczna wersja to taka z arabskimi przyprawami i z samej cieciorki. Ta wersja jest jednak przyjemniejsza dla mniejszych koneserów orientalnej kuchni i tych którzy hummusu chcą spróbować po raz pierwszy.

Takie kanapki to idealny posiłek na drugie śniadanie czy kolację, czy też sporą przekąskę. Jeżeli chcecie zjechać z tłuszczem na rzecz węglowodanów i lekkostrawności np przed treningiem możecie zjeść je z waflami ryżowymi, lub gryczanymi ( jeśli dbacie o białko w diecie)

CIECIERZYCA to cudowne źródło białka w diecie w której ograniczacie mięso, ponadto jest pełna witamin z grupy B ( zwłaszcza B6 i folianów ), potasu, magnezu, wapnia, żelaza i cynku. Jest też świetnym źródłem dobroczynnego błonnika i ma niski indeks glikemiczny. W dodatku domowy humus jest SERIO banalnie prosty. Dla leniwych którzy wolą używać strączków z puszki, lub słoika zrobienie hummusu potrwa dosłownie kilka minut!

Jeżeli źle trawicie gotowane strączki, możecie spróbować gotować je w szybkowarze. Są one znacznie miększe i czas gotowania skraca się prawie o połowę. Jednak jeśli te nadal wywołują u Was rewolucje jelitowe, to proponuję skorzystać z gotowych produktów w puszkach lub słoikach. Powinny być łagodniejsze dla Waszego organizmu i układu trawiennego.

 

PRZEPIS NA HUMMUS Z SUszonymi pomidorami: 

Hummus z suszonymi pomidorami można jeśc na wiele sposobów, na kanapkach jak dip do pokrojonych w słupki warzyw, do pieczonych batatów, lub chociażby w picie np z falafelem, lub innymi warzywnymi kotletami.

Składniki:

  • 250 gram suchej ciecierzycy
  • 5 sztuk pomidorów suszonych ze słoiczka w zalewie
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki tahiny
  • sok z połowy cytryny
  • 3 ząbki czosnku

Ciecierzycę zalewamy w ciepłej wodzie na noc, wody musi być conajmniej 2 x tyle co ciecierzycy. Gotujemy ją w świeżej wodzie przez około 1,5 h na małym ogniu pod przykryciem. Ugotowaną ciecierzycę chłodzimy w wodzie w której się gotowała, będziemy ją zaraz potrzebować aby konsystencja hummusu była bardziej kremowa. Ciecierzycę, około pól szklanki wody w której się gotowała, czosnek wyciśnięty przez praskę i resztę składników wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę. Ja wolę hummus gdzie czuć delikatnie ziarno ciecierzycy więc po prostu mielę wszystko ciupke krócej.

KANAPKI Z HUMMUSEM I RUKOLĄ

Składniki

  • domowy hummus z suszonymi pomidorami 5 łyżek
  • 2 kromki chleba, lub duża kromka przekrojona na pół ( można zastąpić waflami ryżowymi, czy gryczanymi)
  • garść rukoli
  • kilka pomidorków koktajlowych

Przekrajamy 2 kromki chleba na pół. Na chlebie układamy rukolę, na każdej kromce kładziemy sporą łyżkę hummusu i ozdabiamy przekrojonymi na pół pomidorkami koktajlowymi.

Hummus bardzo fajnie można serwować też z surową marchewką pokrojoną w słupki i selerem naciowym. Taki dip idealnie sprawdzi się na wieczorną posiadówkę ze znajomymi przy winku, lub jako drugie śniadanie na maluchów.

Obiecuję, że podpasuję najbardziej wybrednym, a z biegiem czasu będziecie robic go dosłownie w kilka minut !

Smacznego !

Ola

 

 

Leave a Comment