DIETA PRZEPISY

Makaron z tofu, szpinakiem i suszonymi pomidorkami.

Kto jest ze mną w social mediach ten wie, że to wy wybraliście ten przepis. Zawsze myślałam, że jest tu większe grono słodko-żernych osób, które uwielbiają moje desery. A tu proszę, taka niespodzianka. Fajnie wiedzieć, że potrzebujecie tego typu przepisów i pozwolę sobie je częściej dla Was wrzucać, bo szczerze mówiąc zazwyczaj robię tego typu makarony „NA OKO” ale zacznę spisywać składniki i obiecuję częściej wrzucać tu tego typu przepisy. Dzisiejszy przepis jest pełen pełnowartościowego białka, wapnia, potasu, żelaza i błonnika. Chętni ?

Makaron z tofu, suszonymi pomidorami i szpinakiem – składniki na 2 porcje

  • makaron z zielonego groszku ok 150 g ( ja kupiłam w Lidlu)
  • 1/2 tofu z bazylią ( BIO z Lidla)
  • szpinak BIO 100g
  • 4 pomidory świeże
  • 4 suszone pomidory ( BIO z lidla w oliwie z oliwek)
  • czosnek 3 ząbki
  • suszona bazylia, sól, pieprz do smaku
  • 2 łyżki startego parmezanu (wersja wegańska 2 łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych)

Przygotowanie makaronu z tofu, suszonymi pomidorami i szpinakiem.

Makaron gotujemy według instrukcji an opakowaniu. Jeśli chodzi o makaronu z roślin strączkowych polecam je gotować nieco dłużej ale na małym ogniu ( woda musi bulgotać, ale delikatnie) wtedy są miękkie też w środku. Makaron gotujemy dosłownie kilka minut w osolonej wodzie.

Czosnek kroimy w cieniutkie plasterki. Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek ( ja użyłam to ze słoika z pomidorów). Wrzucamy czosnek na nierozgrzaną patelnię, tak aby nie był gorzki. Smażymy dosłownie minutkę, na małym ogniu, po czym dodajemy pomidory świeże i suszone pokrojone w kosteczkę. Smażymy, aż świeże pomidory zmiękną i zrobi się z nich delikatny sos. Tofu kroimy w kostkę. Jak pomidory zmiękną, dodajemy tofu, doprawiamy solą, pieprzem i bazylia suszoną. Można dodać też świeżą, ja akurat nie miałam. Na koniec wrzucamy szpinak, duuuużo, może być więcej niż 100 g. Całość mieszamy, dodajemy makaron i zdejmujemy z gazu.

Makaron dzielimy na 2 porcje, do każdej porcji dodajemy około łyżki startego parmezanu. Zajadamy ze smakiem.

SMACZNEGO !

Porcja ma około 550 kcal, 45 gram węglowodanów, 20 g tłuszczu ( z czego tylko niecałe 2 g nasyconych kwasów tłuszczowych), 30 g białka i około 20 g błonnika.

Leave a Comment